2 Mart 2012 Cuma

KELEBEKLER SINIFI, ELMA AĞACI / AKTİVİTE 4


     Uygulama 1 (Elma Ağacı): Aktivite 4



                  "Görme, Dokunma, Koklama, Duyma ,Tatma"



                                   KELEBEKLER SINIFI

•GÖRME:

Öğretmen: Çocuklar ellerinizdeki elmaları bakın… Elmalarınız nasıl görünüyor?
Cem Emre: Kırmızı renkli, iyi görünüyor…
 Öğretmen: Parlak mı yoksa mat mı?
Cem Emre: Mat…
Öğretmen: Şekli neye benziyor peki?
Doğa: Yuvarlak daireye…
Öğretmen: Kendi elmamdan daha büyük veya daha küçük bir meyve var mı?
Işıl: Evet şefkatli büyük, üzümden de küçük…
Öğretmen: Sence elmanın içinde kaç tane çekirdek vardır?
Emre: 20 tane çekirdek vardır…
Arda: Benim elmam güzel görünüyor….Elmamım rengi de kırmızı ve yeşil…Karışık renkleri var…

•DOKUNMA:

Öğretmen: Elmayı elinize… Nasıl hissediyorsunuz?
Beste: Hafif top gibi, soğuk…
Mert: Elmam sert…Biraz ağır, dışı düzgün yani pürüzlü değil…Bana sıcak geldi…
Elif: Elmam biraz yumuşak…Ağır sayılmaz yani hafif tümseklik hissetmiyorum…Ilık bir elmam var…
Arda: Elmam kaygan…Biraz ağır biraz da hafif…Tümseklik hissetmiyorum, elmam ılık…
Akın: Benim elmam çok sert, ağırlığı normal yani çok ağır değil…Dış kısmı düzgün pürüzleri yok…Sıcak da değil…

•KOKLAMA:


Öğretmen: Elmalarımız nasıl kokuyor? Herkes koklasın ellindeki elmaları…
Emre : Elmam güzel kokuyor…Kokusu elmaya benziyor…Daha önce kokladığım bir şeye benzemiyor…
Arda: Elmamı kokladım elma gibi kokuyor…Kokusu karpuz kokusu gibi….
Doğa: Elmamı koklayınca elma gibi koktu…Diş macununa benzedi…
Kaan: Elmamı kokluyorum…Elma kokusu alıyorum…Daha önce kokladığım muzu hatırlattı bana…
Mert: Elmam güzel kokuyor…Elmalı pasta kokusu gibi geldi…
Elif: Elmam çiçek kokusuna benziyor… Bana hiçbir şey hatırlatmadı, çiçek gibi sadece…
Arda Alim: Elmam üzüm gibi kokuyor…Birde kokusu oyuncak arabalarımın kokusuna benziyor…

•DUYMA:


Öğretmen: Elmalarımız size ne diyor? Sizinle konuşuyor mu?
Cem: Duyulmaz, çünkü sesi yok… Benimle konuşamaz…
Arda: Hiç sesi yok…
Doğa: Bu elmadan ses gelmiyor… Benimle konuşmadı…
Kaan: Sessiz bir elma, bana ses vermedi… Isırınca garip sesler çıkarıyor…
Ceren: Elmam konuşmuyor…
Tuna: Sessizce konuştu, beni ye dedi…
Işıl: Bazen ısırınca küçük sesler çıkarıyor…
Akın: Biraz sessiz olalım… Belki sesi var… Beni ye demiştir…
Elif: Bu elma sihirli mi konuşsun…
Met: Elmalar konuşmaz…

•TATMA:


Öğretmen: Elmanızdan bir ısırık alın, tadı neye benziyor?
Cem: Elmamı ısırınca elma tadına benzedi… Daha önce çiğnediğim elmalı sakız gibi…
Arda: Elmamı ısırınca tadı elma gibi geldi… Evet, armut tadı aldım…
Mert: Evet elmamı ısırdım, tadı elmaya benziyor… Güzel tadı… Daha önceden armut yedim onu hatırlattı…
Öğretmen: Size daha önce tattığınız bir şeyi hatırlatıyor mu?
Kaan: Elmamı ısırınca tadı yeşil elma gibi bizim evdeki mum gibi kokuyor…
Doğa: Elmamın tadı elma gibi…Bana diş macununu hatırlattı…
Elif: En sevdiğim elma yeşil elma, tadı çok güzel… Bana şampuan gibi koktu…
Akın: Elmamı ısırınca içinden su çıktı… Elmamın tadı kivi gibi geldi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder